Våre tjenester

Argus Kreditt skal være en fullverdig samarbeidspartner innen fordringsadministrasjon.

Våre tjenester omfatter følgende:

Kredittrådgivning/Kredittopplysning

Kredittådgivning

Argus Kreditt er behjelpelig med å legge opp effektive og kundetilpassede rutiner for kredittsalg, dette for å i størst mulig grad hindre tap på fordringer for våre kunder.

Kredittopplysninger

Alle typer kredittopplysninger formidles i samarbeid med Bisnode Credit og Experian.

Faktura-/Restkontoservice

  • Faktura produseres og sendes ut med klientens identitet (navn/ logo/ kontonr/etc) etter klientens spesifikasjoner.
  • Opplysningene fra klient leses inn fra fil etter egen recordbeskrivelse, eller registreres manuelt etter for eksempel ordrebekreftelse.
  • Innbetalinger administreres av Argus Kreditt med OCR-løsning.
  • Kundereskontro med klientrapporter som kontoutskrift og aldersfordelt saldoliste.
  • Individuelle purrerutiner etter klientens behov og ønsker, enten ordinær purring + inkassovarsel eller kun inkassovarsel.
  • Purring/inkassovarsel enten i klientens eller Argus Kreditts navn.
  • Ubetalte fakturaer overføres til inkasso, etter klientens godkjennelse.

Fordeler for kunde

  • Ressurser kan frigjøres, kostnadsbesparelse.
  • Mer effektiv og regelmessig purrerutine.
  • Oppdragelse av kunder.
  • Kortere kredittid, som igjen fører til bedre likviditet.

Purreservice

  • Klienten sender selv ut faktura og faktura oversendes Argus Kreditt når ikke betalt til forfall, purring/inkassovarsel sendes ut i Argus Kreditts navn på vegne av klient
  • Opplysningene fra klient leses inn fra fil etter egen recordbeskrivelse, eller registreres manuelt
  • Innbetalinger skjer til Argus Kreditts klientkonto og administreres av Argus Kreditt via OCR løsning
    Kundereskontro medklientrapporter som kontoutskrift og aldersfordelt saldoliste
  • Individuelle purrerutiner etter klientens behov og ønsker, enten to purringer (ord. purring + inkassovarsel) eller kun inkassovarsel.
  • Ubetalte fakturaer oversendes til inkasso, etter klientens godkjennelse

Fordeler for kunde

  • Ressurser kan frigjøres, kostnadsbesparelse.
  • Mer effektiv og regelmessig purrerutine.
  • Oppdragelse av kunder.
  • Kortere kredittid, som igjen fører til bedre likviditet.

Inkasso

  • Bred erfaring med alle typer bransjer og krav, fra små og store krav mot forbrukere, alle typer krav mellom næringsdrivende til store bankkrav.
  • Alle former for tvangsinndrivelse fra forliksklage, utlegg, tilbakelevering, utkastelse til tvangssalg og konkursbegjæring
  • Alle kunder har sin faste saksbehandler som følger sakene fra A Å.

Kostnadsfri inkasso

Ingen årsgebyrer eller medlemsavgifter

Langtidsovervåkning

Når skyldner er konstatert betalingsudyktig/insolvent ved ordinær inkasso følges kravet opp på langtidsovervåkning, her vil det regelmessig sjekkes om skyldners situasjon endrer seg slik at han/hun igjen kan være i stand til å gjøre opp for seg. Her gjelder egne vilkår.

Infocenter

Infocenter er en online internett tilgang til våre kunders egne saker.

Her har du som kunde tilgang 24 timer i døgnet, 7 dager i uken, til dine egne saker med saksinformasjon, rapporter, betalinger, etc. Mulighet til å legge inn direkte betalinger, melding til saksbehandler og å registrere fakturaer til purring/inkasso selv.

Ta kontakt dersom dette er interessant for din bedrift.

Har du spørsmål?

​Vi har rask responstid og er alltid ​tilgjengelig for å svare på dine spørsmål.

Send oss en henvendelse via skjemaet, eller ring oss på telefon
32 11 69 90